Reflexe

Moc děkuji stávajícím maminkám za odpovědi na pár otázek:

a) proč do herny chodíte (nebo proč jste si jí vybrali)
b) co vám to dává nebo co očekáváte, že by vám to časem dát mohlo
c) jestli si díky herně dokážete něco přenést i do běžného života
 iii

MALÍČCI    listopad 2022

TTT

Proč? Dceru práce s pomůckami zklidňuje, soustředí se na konkrétní věc, kvalitně spolu trávíme čas“

Co dává?  „Přináší nám to určitý posun v motorice a soustředění“
 uuu
Co do života?  „Některé dovednosti osvojené v herně využijeme i v běžném provozu (např. zdolávání schodů), mně to přináší poznání, jak moc je dcerka šikovná na drobné činnosti (vkládání, otáčení drobných věci) – to mě asi překvapilo nejvíce“ (Malíčci, LZ, 15m)
  rrr
* * * * *
Proč?  „V montessori prostředí jsem se pohybovala před porodem a práce s pomůckami mi dávala smysl. Práce v klidu, soustředěná činnost a vhodné materiály je to, proč hernu navštěvuji se svým synem“
ooo
Co dává?  „Dává mi to prostor snažit se soustředit jen na jednu činnost narozdíl od běžného dne doma“
ooo

Co do života?  „Už jsem se inspirovala a doslova si přenesla některé pomůcky, které nám zajištují klidnější průběh dne 🙂 Jinak se snažím přenášet smysl pro pořádek. Zatím to s takto malým dítětem není moc reálné, ale pracuji hlavně já na svém vnitřním nastavení a na reorganizaci (ubírání) hraček“

„Mimo zadání – herna mi dává pocit klidu. Nejdu si tam jen „pohrát“, ale i načerpat ticho, případnou radu, příjemný rozhovor.. je mi tam moc dobře 🙂 “ (Malíčci, VP, 12m)

* * * * *

Proč?   „Protože je mi blízká Montessori pedagogika. Herna je krásně vybavená, dobře dostupná ve městě. Potkává se tam malé množství dětí, potažmo lidí, takže riziko nachytání bacilů není tak velké, jako na ostatních kroužcích. A protože to je nenáročné na čas a přípravu.“

Co dává?  „Rozvoj soustředění, hrubé i jemné motoriky. Základní montessori návyky pro práci s aktivitami pro Kryštofa a kdysi s Filípkem i pro mě. Příjemně a užitečně strávené společné dopoledne.“

Co do života?  „Vlastně všechno, co se v herně naučil, třeba se tam poprvé postavil u žebřinek. Naučil se sedět na židličce. Chodit po schodech a držet se při tom zábradlí. Začíná vnímat uklízení věcí na své místo atd.“ (Malíčci, LT, 12m)

* * * * *

Proč?  „Užitečný a příjemný čas, kdy máme dcera a já čas pro sebe. “

Co dává?  „Vývoj dcery správným směrem, ať díky tomu, že víte, jaké věci / hračky pro zdravý rozvoj vybrat, tak sdílení zkušeností. “

Co do života?  „Mnoho. Zkušenosti pro každodenní život, které si i díky týdenním návštěvám vždy připomenu.“
iii
„Rozhodně doporučuji ostatním maminkám, je to jedna z nejlepších “investic”. Jsem ráda, že mi bylo doporučeno. “  (Malíčci, MM, 7m)
 eee

* * * * *

Proč?  „Protože jsem hledala pro sebe a malou smysluplnou aktivitu, která nám krom společně stráveného času přinese i něco praktického.“
eee
Co dává?  „Společně strávený čas, kdy věnuju 100% pozornosti své dceři a praktické tipy, jak s ní pracovat.“
ddd
Co na doma?  „Určitě – nejvíc asi všímání si různých období, kdy má chuť se něco učit.“ (Malíčci, KKM, 15m)
eee

* * * * *

Proč?  „Zaujal mě Montessori přístup, a jelikož kamarádka hernu se svým synem navštěvovala, rozhodla jsem se to také zkusit :)“
ddd
Co dává?  „Smysluplně strávený čas se synem, který si hraje a zároveň se učí, jak fungují různé věci.“
ddd
Co na doma?  „Určitě, myslím si, že to souvisí s předchozím bodem. Syn může v herně získávat mnoho informací zábavnou formou. Velmi praktická je také kuchyňka, kde mohou děti nacvičovat různé dovednosti.“ (Malíčci, HL, 15m)
fff

HLAVNÍ HERNA    listopad 2022

DDD
Proč?  „Chodíme do herny, protože mě ani dítě nic nerozptyluje při hraní jako doma. Je to exkluzivní čas jen pro nás dva bez myšlenek na koš plný prádla apod. Prostředí je krásně připravené, přehledné, čisté, ihned dítě vtáhne do hry. Chodíme sem také kvůli promyšleným pomůckám, které fungují tak, že dítě s nimi snadno pracuje a rychle se učí. Nepřichází frustrace, když něco nejde tak hladce.“
III
Co dává?  „Mně to přináší hlavně radost z pozorování človíčka, který je plně soustředěný a zaujatý pomůckou. Jsem vždy překvapená, co vše už dokáže.“
pop
Co do života?  „Z herny si snažíme přenést domu řád, který zde funguje. Také si odnáším inspiraci jak náš domov upravit, aby v něm děti mohly samostatněji fungovat.“ (Hlavní herna, KP, 3r9m)
iii
* * * * *

 

Proč?  „Po zkušenosti se starším synem, který v létě navštěvoval Montessori školku a byl opravdu nadšený a my jako rodiče také, jsem hledala herničku i pro mladšího syna. A tu jsem našla u Vás.“
uuuu
Co dává a co na doma?  „Společný čas strávený v herničce se synem je intenzivních 75 minut poznání, radosti a učení samostatnosti a kreativnosti. V herničce je pro mě velice uklidňující atmosféra a velice intenzivně vnímám potřeby syna, které bych třeba v domácím prostředí nemusela zaznamenat. A právě po těchto hodinách cítím naplnění práce se synem a stejný způsob jednání a chování přenáším do běžného života mimo hernu. A to mi pomohlo více důvěřovat dítěti v mnoha denních činnostech a nemít o něj strach.
zzz
Zároveň jaká hernička je a jakou má atmosféru, je o Vás. Vnášíte tam klid, zkušenosti a opravdový zájem o naše děti a nás.“ (Hlavní herna, HŠ, 2r6m)
iii
* * * * *

Proč?  „Do herny jsem začala chodit se starším synem na doporučení kamarádek, které tvrdily, že se jedná o aktivitu pro děti, která má opravdu smysl. A měly pravdu. Už se synem jsme si náš společný ničím nerušený čas užívali. A teď pokračujeme s mladší dcerou  a je to stejné. V herně je velké množství aktivit, jak z běžného života, tak „výukových“, připravených přesně tak, jak děti potřebují. Takové prostředí doma dětem nabídnout neumím.“

Co dává?  „Herna nabízí čas strávený opravdu jen s dítětem, čas, kdy vás nic nerozptyluje a vy tak můžete v klidu sledovat, co váš drobeček už dovede a jak rychle se učí věci nové…vyzkoušeno s dvěma dětmi, na vlastní oči, uši, duši…za nás můžeme jen doporučit.“

Co na doma?  „Vše, co děti zkusí/naučí se v herně, používají pak v běžném životě i v prostředí, které pro ně není úpně připravené, pokud mají doma i mimo domov naší podporu. Snadněji chápou potřebu vracet věci na své místo, uklidit si po sobě. Já se naučila dát dětem dostatek času, prostoru, trpělivosti, aby si vše mohly osvojovat v klidu.“

Nějak to neumím napsat úplně stručně, snad to pro tebe bude nějakým způsobem použitelné 🙂  (Hlavní herna, RV, 2r3m)

iii
* * * * *

„Ahoj Hani, já nejsem zrovna typ na rozepisování a hodnocení. Když jsem spokojená, ráda se vracím a zkušenost předám dál a když nejsem, tak to zase narovinu řeknu.

Za tu dobu Tebe už znám osobněji. Působí to na mě rodinným dojmem. Herna je uzpůsobená pro děti od půl roku, což je super. Chodím k Vám s Tobíkem, protože v herně můžu věnovat pozornost pouze jemu (tedy omezeně se Sophinkou) a na jednoduchých pomůckách se učí dál rozvíjet mozek a myšlení.
ooo
Jediné, co bych zlepšila nebo nad tím uvažovala je pořízení nějaké termosky s teplou vodou. Že by si tam děti mohly samy udělat čaj nebo dospěláci kávu. Hodně dětí tam svačí a udělat si vlastní čaj by bylo pro ně určitě zážitkem.“ (Hlavní herna, JH, 3r3m)
iii
* * * * *
Proč a co dává a co na doma? „Hernu jsme si prvotně vybrali, když byla Natálka malá, hlavně kvůli rozvoji motoriky a také kvůli socializaci mezi ostatní děti. Přestup do vyšší třídy umožňuje Natálce rozvíjet kreativitu, možnost vyzkoušet si běžné činnosti v domácnosti, dále se tam učíme poznávat svět, zlepšovat motoriku. V této herně je vidět, jak Natálka se mnou krásně pracuje, dokáže se soustředit a po každé aktivitě se naučila pomůcky uklízet, což je vidět i u nás doma. Každý večer bez problémů uklízí svoje hračky. Další pozitivum je, že každou hodinu se dětičky přivítají a na konci se spolu rozloučí.“ (Malíčci i Hlavní herna, MŠ, 22m)